wtorek, 13 grudnia 2016

GRAMY: Edukacyjna seria kart od Trefla

W nasze ręce trafiły 3 pięknie wydane talie kart, które przybliżą nam dzikie zwierzęta, grzyby oraz ptaki, które można spotkać w Polsce.  Karty zostały starannie wykonane, co ważne są trwałe i estetyczne. Każda z kart oprócz ilustracji przedstawiających zwierzęta, ptaki i grzyby posiada nazwę polską i łacińską a w przypadku grzybów znaczek czy jest jadalny czy trujący.

W każdym pudełeczku znajdziemy:
- 55 kart
- broszurkę edukacyjną z której dowiemy się więcej o prezentowanych ma kartach okazach
- książeczkę z instrukcjami do 5 gier ( makao, kierki, wist, remik i 66 )



Jako, że dziewczyny jeszcze nie ogarniają zasad innych gier niż wojna to oprócz grania w nią, zachwycamy się ilustracjami na kartach. Tata Misi i Tosi lubi wycieczki na grzyby więc z dziewczynami przegląda karty, opowiada im jakie grzyby najczęściej spotyka w lesie, których absolutnie nie można zbierać. Można też śmiało bawić się w grzybobranie i poukładać karty z grzybami na podłodze i wybrać się w las przy okazji ucząc się jak rozpoznawać grzyby.





Talia z ptakami w połączeniu z internetem daje mnóstwo możliwości, wystarczy odszukać głosy wydawane przez ptaki i zabawa w odgadywanie i naśladowanie gwarantowana. Można karty podzielić na te ptaki, które zimą zostają w Polsce i te które na zimę lecą do ciepłych krajów.



Talia z dzikimi zwierzętami to wyprawa w las, poznajemy zwierzęta które tam żyją. Tutaj również można wykorzystać internet, dowiedzieć się jak wyglądają młode, jakie odgłosy wydają zwierzęta. Co jest ich ulubionym przysmakiem czy ile lat żyją.



Zwykła talia a tyle możliwości zabawy i zdobywania wiedzy w przyjemny sposób.
Trefl idealnie połączył talie kart z pięknem i edukacją bo mogłoby się wydawać, że zwykła talia kart to nie da się dużo z nią zrobić. Jednak okazuje się, że można to zrobić tak by było to funkcjonalne i estetyczne.


Za karty dziękujemy


Gra bierze udział w wyzwaniu:
dziecinnie








sobota, 10 grudnia 2016

GRAMY: Kolorowy kod

Kolorowy kod to nasza druga gra z serii SmartGames i od razu przypadła nam do gustu, jak widać Mikołaj zna nasz gust Antosi bardzo dobrze. Spędzamy miło czas mimo, że to gra przeznaczona dla 1 osoby czasem z Antosią układamy we dwie, Michasia radzi sobie sama.



W pudełku znajdziemy:
- instrukcję
- czytnik ( podstawkę na której układamy płytki)
- 18 plastikowych płytek
- książeczkę z zadaniami



W książeczce znajdziemy 100 zadań podzielonych na 4 poziomy trudności starter, junior, expert, master co gwarantuje, że każdy znajdzie coś dla siebie. Gra przeznaczona jest już dla dzieci 5 letnich więc początkowe zadania nie są trudne.






Zadaniem gracza jest ułożenie wzoru, który jest pokazany w książeczce za pomocą plastikowych płytek. Trzeba tutaj pilnować kolejności ułożenia płytek, obracać je wokół własnej osi tak by po nałożeniu na siebie dały odpowiedni wzór.


Płytki są dość wytrzymałe, kilkakrotnie spadły nam na podłogę ale nic im się nie stało. Pudełko w środku ma wypraskę więc nie ma obawy by nam wszystko latało w pudełku, zarówno płytki jak i podstawka mają swoje miejsce.



Co ważne gra uczy logicznego myślenia,spostrzegawczości, zdolność planowania przestrzennego oraz wyobraźni przestrzennej. Dla nas to ważne same plusy grania.



Wydawca: Granna
Liczba graczy: 1
Wiek graczy: 5+

Czas rozgrywki: 5 -15 min

Gra bierze udział w wyzwaniu:
dziecinnie

7 gier w 7 dni


czwartek, 8 grudnia 2016

GRAMY: Goool! Mistrzostwa


Piłka nożna to temat wciąż obecny w naszym domu bez względu na porę roku. Od jakiegoś czasu w naszym domu gości gra Goool! Mistrzostwa i wyciągana jest z reguły przez kuzyna lub kolegów Misi i Tosi. Chłopcy bardzo lubią w nią grać i jak tylko u nas są jest to pierwsza gra którą wyciągają i grają według własnych reguł bo jak stwierdzili dla nich za dużo czytania. 




W pudełku znajdziemy:
- dwustronną plansze boiska
- 22 piłkarzy ( po 11 żółtych i czerwonych)
- białą kostkę
- zieloną kostkę
- czerwoną trójkątną kostkę
- piłkę
- 3 kwadratowe znaczniki czasu i zdobytych bramek
- instrukcję





Rozgrywkę można prowadzić na dwóch rożnych boiskach, podstawowa odbywa się na boisku z większymi polami i do gry używa się tylko jednej białej kostki. Zaawansowana gra to już wyższa szkoła jazdy a młodzi fani niebyli zachwyceni dużą ilością reguł, kostek do gry bo tutaj wchodzi już do użycia czerwona (używana jest podczas obrony bramki i rzutów z autu ) oraz zielona ( używana jest podczas przejęcia piłki ). Chłopcy ustalili swoje zasady i w ten sposób wilk był syty i owca cała, w każdym razie rozgrywka przynosi im dużo zabawy i mogą sami decydować o sposobie gry.




Może i ich rozgrywka nie jest zgodna z zasadami ale ważne jest, że grają i mają z tego radochę a z czasem dojdą i do grania według zasad. Na pewno na pierwszy ogień pójdzie podstawowa wersja a z czasem kto wie, może będę świadkiem zaawansowanych Mistrzostw Domowych w piłce nożnej.

Wydawca: Egmont
Liczba graczy: 2
Wiek graczy: 8+

Czas rozgrywki: 30 min






Gra bierze udział w wyzwaniu:
dziecinnie
7 gier w 7 dni






środa, 7 grudnia 2016

GRAMY: Kapitan Nauka - Lotto Zwierzęta



W nasze ręce trafiła gra Lotto- Zwierzęta i zadomowiła się na dobre, kolorowa, pełna zwierząt, świetnie wykonana. Antosia lubi w nią grać mimo, że wiek graczy to 2 +, jednak lotto ma 4 warianty gry więc tez spokojnie starsze dzieci mogą grać.




W pudełeczku z rączką znajdziemy:
- instrukcję
- 6 planszy
- 36 żetonów ze zwierzątkami




Dużym plusem  są cztery warianty gry, dostosowane do możliwości i wieku graczy,
Dzieciaczki wieku 2+, które zaczynają przygodę z gra mogą grać na jednej planszy i 6 żetonach pasujących do planszy.



Starsze dzieci, które już znają reguły gry dostają kilka plansz  i wszystkie 36 żetonów.

Następna propozycja zawiera elementy memory więc robi się trochę trudniej. Gracze dostają jedną planszę, żetony są odwrócone obrazkiem zwierzaka do spodu. Gracze po kolei odkrywają żetony i jeżeli pasuje do jego planszy zabiera, jeżeli nie to odkłada na miejsce a gracz któremu pasuje żeton musi zapamiętać jego położenie.



Następny wariant gwarantuje dużo zabawy, wybuchy śmiechu, przepychanki czyli jednym słowem brak reguł. Gracze dostają po jednej planszy, żetony leżą obrazkami do góry i zadanie jest proste, trzeba jak najszybciej uzupełnić planszę. Można przepychać się, zabierać żetony, obracać planszę czyli to co sprawi dużo frajdy a jednocześnie nie sprawi by młodszy gracz się obraził.



Ny wykorzystujemy żetony ze zwierzętami do kategoryzacji, jako liczmany i do wykluczania ze zbiorów. Jak widać jedna gra a tyle zastosowań :)




Grając w Lotto Zwierzęta dzieci ćwiczą:
- pamięć
- spostrzegawczość
- koncentrację
- nazwy zwierząt i miejsca gdzie one żyją


Wydawca: Kapitan Nauka
Liczba graczy:
1-6
Wiek graczy: 2+










Gra bierze udział w wyzwaniu:
dziecinnie

7 gier w 7 dni







Grę dostałyśmy w ramach projektu Grajmy
grajmy logo