piątek, 22 sierpnia 2014

AZS jak radzą sobie z nim dzieci?

Czasami mam wrażenie, że moje córki radzą sobie lepiej niż ja z ich azs. Pewnie to dlatego,że jeszcze w pełni nie rozumieją czego im trochę zazdroszczę :) niestety z wiekiem będzie się wiedza pogłębiać i pewnie kryzysy będą. Niestety w ostatnim czasie obu azs daje w kość :( wybrał sobie, że tym razem przypomni o sobie na skórze głowy. A żeby było ciekawiej obie maja teraz zmiany atopowe właśnie na głowie co w ich przypadku nie jest fajne bo obie mają dłuuugie włosy. Antosia ma kilka skupisk i niestety przy czesaniu większość skóry osiada na włosach i nie wygląda to fajnie a ona na dodatek nienawidzi myć głowy.
Michasia natomiast ma znów zmiany na skroniach u niej tyle dobrze, że nie widać bo grzywka zasłania no ale jednak skóra głowy jest wymagająca. Jak się ratujemy?
Smarujemy głowę balsamami z emolientem a głowę myjemy szamponem od dermedic -nasza opinia po testach tutaj od niedawna też używam spray na azs też od dermedic. Bronimy się jak możemy i czasem mam wrażenie, że to walka z wiatrakami.
Na spotkaniu Halo Atopia w zeszłym roku rozmawiałam z mamą dziewczynki z ostrym azs i jak słuchałam jak reagują dzieci w przedszkolu to aż mi się skóra cierpła :(. Ja mogę się cieszyć z tego, że zmiany które mają dziewczynki są w miejscach które nie widać no z wyjątkiem głowy :(. Widzę jak czasem mężowi doskwiera azs ale jemu przed 40 się uaktywnił. Mam tylko nadzieję, że z każdym rokiem będzie dobrze i pokonamy na dłuższy czas problemy skórne.

Podpis

niedziela, 17 sierpnia 2014

Ćwiczymy pamięć sekwencyjną - pomoce cz 1

Antosia ma opóźnienie mowy stwierdzono u niej niedokształcenie mowy czynnej obecnie czekamy na wyniki eeg i zobaczymy czy one wyjaśnią przyczynę opóźnienia.
Razem z panią logopedą i w domu ćwiczymy pamięć sekwencyjną jak się okazało bardzo przydatne jest memo :).
A za co jest odpowiedzialna pamięć sekwencyjna (info z http://www.wspieranierozwoju.pl/)

Pamięć sekwencyjna – to zdolność do przyswajania, zapamiętywania i przypominania sekwencji (czyli ciągu, kolejności) cyfr, nazw np. pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Pamięć sekwencyjna zależna jest od pracy lewej półkuli mózgowej. W lewej półkuli mózgowej magazynowane są więc następujące informacje:
  • linearne (czyli krok po kroku) uporządkowane sekwencje czynności, tych które dziecko nie wykonuje automatycznie
  • linearne uporządkowanie sekwencji dźwięków mowy - czyli kolejność występowania głosek i sylab w wyrazach np. kto – kot, mata – tama
  • linearnie uporządkowane sekwencje wyrazów w zdaniu
  • linearnie uporządkowane sekwencje zdań w dłuższych wypowiedziach
  • Przeszukałam domowe zapasy u siebie i u moich rodziców i znalazłam dwa różne zestawy do ćwiczeń.

Pierwszy z nich to memo z Kubusiem Puchatkiem, który był dołączony do zestawu 4w1 który dostała na mikołaja i świetnie nam służy :).





Drugi zestaw to gra Pamięć znaleziona u mojej mamy już nie kurzy się zapomniana ale dzielnie służy nam w ćwiczeniach.




Mamy też kilka zestawów domowych pomocy do ćwiczeń logopedycznych o nich w osobnym poście. Jak na razie Antosia wykazuje zainteresowanie czasem mniejsze czasem większe jak to u dzieci bywa ważne jednak,że coraz mniej robi błędów czyli uczy się dobrej kolejności i nie przestawia sylab. Idziemy powoli do przodu a to ważne.


Podpis

wtorek, 12 sierpnia 2014

Połowa wakacji za nami

Połowa wakacji za nami a ja większość tego czasu spędziłam na praktykach zawodowych, które wczoraj skończyłam :) Jedno wiem na pewno po nich, że dobrą drogę obrałam (opiekunka środowiskowa a od września zaczynam drugi kierunek opiekun medyczny). Nauczyłam się sporo rzeczy na warsztatach terapii zajęciowej i mam nadziej wykorzystać to w zabawach z dziećmi.
Dzieciarnia przez ten czas siedziała z moim tatą i widać efekty rozbrykały się dziewczyny bardzo.
Na pożegnanie dostałam zrobiony z kieliszka świecznik zrobiony właśnie na warsztatach.
Kochani jeżeli będziecie mieli możliwość gdzieś kupić przy okazji jakiś wydarzeń czy kiermaszu rzeczy robione w DPS kupujcie dzięki temu zapewnicie im pieniążki na produkty potrzebne do wykonania większości rzeczy.




Podpis